Världscancerdagen 2021

Världscancerdagen 4/2 2021, VAD ÄR SYFTET MED EN SÅDAN DAG? Klicka här för mer information!

Publicerad 29 januari 2021

bfcnyhj.png

På nätverket mot cancer kan man läsa detta:

"Syftet med Världscancerdagen är att öka kunskapen om cancerpatienternas och närståendes situation hos allmänhet, profession och beslutsfattare. Att skapa intresse och driva diskussion kring prioriterade frågor som minskade orättvisor i cancervården och stärkta patienträttigheter. "

På Världscancerdagen den 4 februari 2021 kommer man att uppmärksamma och tala om tidig upptäckt. Syftet med Världscancerdagen är att öka kunskapen om cancerpatienternas och närståendes situation hos allmänhet, profession och beslutsfattare. Att skapa intresse och driva diskussion kring prioriterade frågor som minskade orättvisor i cancervården och stärkta patienträttigheter. Lifs Dag Larsson deltar under programpunkten "Regulatoriska hinder ex ersättningssystem, lagstiftning, regler. Vad behövs nationellt?".

I år kör Nätverket mot cancer denna aktivitet på nätet. Kolla in deras sida! Anmälan senast den 2/2!

Vi i BCF Victoria brukar träffas i Heliga Trefaldighetskyrkan i Kristianstad och ha en stund där tillsammans med Provitae och Svenska Kyrkan. Vi brukar fika, lyssna på musik, samlas för eftertanke och gemenskap. Vi brukar även samla in pengar till föreningen. I år är detta tyvärr inte möjligt att genomföra.

Känner du att du vill stödja vår verksamhetmed ett extra bidrag denna dag? Och på så sätt bidraga till en ljusare framtid och nutid för bröstcancerdrabbde?

Swisha oss på 1235-025952

Hjärtligt tack på förhand!

VCD2021.jpg