Närståendegrupp!

Utskick från Cancerrehabliliteringsmottagningen i Lund/Malmö klicka för mer info!

Publicerad 29 augusti 2019

Vår närståendegrupp finns till för dig

Att vara närstående till någon med cancer kan innebära olika utmaningar. Att träffa andra i samma situation och utbyta erfarenheter kan vara till hjälp. I närståendegruppen får du träffa andra närstående under ledning av gruppledare med erfarenhet av cancerrehabilitering. Vi fokuserar på hur du kan ta hand om dig själv, hur du kan stödja den som är sjuk och hur ni kan kommunicera med varandra.

Vi finns både i Malmö och Lund

Alla närstående till patienter med cancersjukdom vid Skånes universitetssjukhus har möjlighet att delta i gruppen. Vi erbjuder dig att delta vid fem grupptillfällen i Malmö eller Lund, beroende på vad som passar dig bäst. Varje tillfälle är en och en halv timme långt. Du anmäler dig i förväg!. Ett par veckor före gruppstart får du en kallelse med information om lokal och kontaktuppgifter. Varje grupptillfälle kostar som ett vanligt patientbesök (200 kr).

Grupptillfällen i Malmö

Torsdagar ojämna veckor kl. 15.00- 16.30.

Grupptillfällen i Lund

Tisdagar jämna veckor kl. 16.00–17.30.

Vår vision

Vi vill inspirera till mening och livslust som stärker människors förmåga att komma vidare.

Vår strategi

Vi ska vara en tillgänglig enhet där alla känner sig välkomna, respekterade och bemöts på lika villkor. Vår strävan är en kvalitetssäkrad verksamhet som kännetecknas av ständig förbättring och utvärdering

Lund

Lasarettsgatan 23, plan 3

Malmö

Jan Waldenströmsgata 18, plan 2

Du når oss också via 1177.se/Mina vårdkontakter.